Monday, February 10, 2014

seyir halleri - 1

Seyahat ettiğimde her zaman nefes kesici güzellikler, tarihe ayna tutan kalıntılar, güleryüzlü insanlar ve kimsenin bilmediği lezzetler yaratan lokantalarla karşılaşmıyorum.

Bazen tek kelimesini anlamadığım bir dilde, okuyamadığım bir alfabeyle yazılmış haritanın kareleri arasında kayboluyorum. Telaffuz edemediğim isimleri soramıyorum. Hep birşeyleri yanlış ya da farklı yaptığım için insanlar bana gülüyor… Yabancı olduğum için taksiciler beni en uzun yoldan götürüyorlar, aslında yolu biliyorum ama tarif edemediğimden sinir içinde oturuyorum.

Chiang Rai, White Temple
Ve gittiğim her yerde aslında bunları deneyimleyen kendimle yüzleşiyorum… İstanbul'da pek başıma gelmeyecek şeyler burada her gün oluyor, rahatsız oluyorum. Bazen sokakta yürürken kendimi anlatamadığım için hırsla gözlerim doluyor "Ne işim var burada" diyorum. İşte o anlar beni rahat, alışageldiğim hayattan söküyor, kendime bakmaya hiç hazır olmadığım, duygularımı en çirkin hissettiğim anlarda ayna tutuyor.

Ve seyahat tam da bunun için değerli. Kaç bin kilometre uzaklaştığım, ektavorun ne tarafında olduğum hiç ama hiç fark etmiyor. Bana kendimi rahat hissettiren rutinleri değiştiriverdiğimde neler beni zorluyor, neler iyi geliyor, nelerden kaçıyorum, nelerden vaz geçemiyorum... Muhteşem işçilikli yapılara, büyüleyici tapınaklara, okyanusun rengine baktığım kadar bunlara da bakmaya çalışıyorum. Gittiğim her yere kendimi de götürebildiğim, birşeylerden kaçmadığım sürece her seyahat aslında bambaşka bir yüzleşme süreci.

2 comments:

  1. Tekrar yazmaya başlaman ne kadar güzel ! Seni detoks günlüğünle keşfetmiştim, sonra bu blogu da görmüştüm ama son postun çok eski tarihlerde olduğu için bıraktın sandım. Lütfen hep ama hep yaz.. Hatta yeni bir detoks günlüğü olsa ne süper olur ;)
    Sevgiler,
    Sena

    ReplyDelete
  2. Güzel ve cesaretlendirici sözlerin için çok teşekkürler Sena :) Zihnimde yeterince zaman ve alan yaratabildiğimde yazıyorum işte.
    Birkaç haftaya detoks günlüğüne yeni bir yazı yazacağım ama oruçla ilgili olmayacak, hatta sanırım biraz karşıt bir yazı bile olabilir.
    Sevgilerimle
    Tekrar teşekkürler,

    ReplyDelete