Thursday, April 11, 2013

aile boyu meditasyon: annem

Annem kafelerde yemek beklerken bile bu yazıyı yazıyordu
Esin'in bloğunu bir gezginin anılarını okur gibi hep keyifle takip ediyordum.  Bu sürece hiç hesapta yokken bizi de dahil edişi ile okuduklarım yaşanmışlığa dönmeye başladı.

Meditasyon ile yakınlığım sadece kızımın yaptığı bir aktivite olması ile sınırlı idi. Ve meditasyonun sadece oturularak yapılacağını zannediyordum. Oysa yürüyerek de yapılabiliyor olması bana çok cazip geldi. Çünkü ne de olsa bir hareket vardı ve hayatımın hiçbir döneminde sakinliğe yer vermemiştim.
Manastıra gittiğimiz ilk gün 15 dakika yürüme ve 15 dakika oturma meditasyonu ile başladık, ki bu bana çok daha uzun bir zaman dilimini bir türlü bitiremiyorum duygusunu yaşattı. Bana çok yabancı olan bu durağanlık sonraları garip bir keyif vermeye başladı.
Öncelikle hep bir yere yetişme, bir işi bitirme ve benzeri telaş ve koşuşturmaca içinde olduğumu fark edip bunu sorgulamaya başladım; nereye yetişip hangi işleri bitirmem gerekiyor diye.
Gün aşırı meditasyon süresinin 5er dakika artmasıyla kendi içime dönüp onu dinlemeye çalıştım. Bana göre en zor olan kısmı ise zihnimde uçuşan düşünceleri içime zincirleyip tutabilmeyi öğrenmeye çalışmak oldu.
Kimi anlar "işte budur!" dedim, kimi zaman ise asla yapamadığım duygusunu yaşadım. Ancak sonuçta meditasyon sakin yaşam ve huzurun kendi içimde olduğunu bir nebze de olsa farkına varmamı sağladı.
Niyetim bu süreci hep devam ettirebilmek.

Masal gibi bir dünyadan yaşadığımız mekana döndüğümüzde uyum sağlamakta zorlanır mıyım? Hiç bilmiyorum. Yaşayıp göreceğim. Ama şunu kesinlikle biliyorum ki güler yüzlü insanlar ülkesinden dönerken aklımda hep "Niye bir tebessümü karşımızdakilerden esirgiyoruz?" düşüncesi olacak. 3 haftalık çok güzel bir tatilin sonunda iyi ki kızımın teklifini değerlendirip gelmişim, meditasyon ile tanışıp onu hayatıma dahil etmişim diyebiliyorum. Meditasyonun duygu ve düşüncelerimi pozitif etkileyip yaşamımda yeni bir pencere açması ise sanırım en güzel tarafı.
Mutluyum.

Buddha günü kutlamasında sunulacak çiçekler




No comments:

Post a Comment